Foto: Srpskainfo/RUNGROJ YONGRIT/EPA
Kad je Instagram prvi put pokrenut prije deset godina, nije bio nimalo sličan Fejsbuku.
Aplikacija je imala
jednu svrhu olakšati razmjenu fotografija i uljepšati te slike.
Sad je to lako
zaboraviti, ali to je bio relativno nov koncept 2010. godine.
Ajfon je u to vrijeme
imao samo tri godine, a većina pametnih telefona je mogla slikati samo
fotografije niske rezolucije. Iako su aplikacije kao što su Kamera+ i
Hipstamatik popularizovale filtere za fotografije, nisu nudile mnoge
karakteristike koje su se tražile na društvenim mrežama.
U međuvremenu,
Fejsbuk je u to vrijeme bio još uvijek
daleko od pristojne mobilne aplikacije, a još manje one koja bi dala prioritet
dijeljenju fotografija.
Tu je nastupio
Instagram, koji je dosadne fotografije učinio zanimljivima, lijepima i
jednostavnim za dijeljenje. Zahvaljujući tome, prve sedmice je stekao oko
100.000 korisnika, a uskoro su uslijedili i milioni drugih.
Ostalo nam je već dobro
poznato.
Mark Cuckerberg, uvijek
spreman prilagoditi se potencijalnim prijetnjama, kupio je aplikaciju Instagram
2012. godine, baš u trenutku kad se aplikacija približila broju od 80 miliona
korisnika.
Aplikacija do danas ima
više od milijardu korisnika i prošle je godine navodno ostvarila više od 20
milijardi dolara prihoda od oglasa.
Instagram je rastao i
rastao, a danas je gotovo neprepoznatljiv, piše Geek.
Fi je i dalje tu, ali
tu se sada nalaze i Storiji, Direkt, Šoping, Rils i IGTV.
Takođe, firma je
testirala i nova dizajnerska rješenja za homscrin i sakrivanje broja lajkova.
Instagram je možda i
dalje samostalan servis, ali nekad jasne linije koje su ga odvajale od Fejsbuka
postaju vrlo minorne.