Foto: pexels

Cijene goriva su visoke, a kućni budžeti sve plići. Mnogi od nas taktiziraju sa punjenjem goriva, čeka se posljednji trenutak, a često se ide i dalje od toga, vozi se na rezervi, sa uključenom lampicom, gotovo do posljednje kapi goriva. Koliko to šteti automobilu?

"Apsolutno bi trebalo da izbjegavate vožnju sa rezervoarom koji je gotovo prazan. To može da dovede do skupih oštećenja sistema za ubrizgavanja goriva", upozorava Hans-Ulrih Sander, stručnjak za motorna vozila u njemačkoj organizaciji TÜV.
 
Kod starijih vozila, rad s minimalnom količinom goriva i gašenje motora zbog iscrpljivanja i posljednje kapi goriva često je rezultirao oštećenjem sistema goriva.
 
Kvar na pumpi za gorivo nije bio neuobičajan, objašnjava stručnjak za vozila Torsten Hese iz TÜV-a. Gašenje motora zbog manjka goriva moglo je rezultirati čak i kvarom motora.
 
Kod starijih dizelaša sa mehaničkim ubrizgavanjem, vožnja na rezervi relativno je bezbolna. Kod ovih motora postoji ručno odzračivanje putem ručne pumpe u motornom prostoru.
 
Savremeni motori više nisu toliko ranjivi nakon što se rezervoar isprazni, tvrde proizvođači. Ipak, stručnjaci savjetuju da se rezerva ne potroši u potpunosti.
 
Uprkos korišćenju filtera za gorivo, čestice prljavštine koje se talože u gorivu mogu biti usisane kada se iscrpe posljednje zalihe iz rezervoara, prenosi B92.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )