Foto: cafe.ba

Preporučena minimalna količina goriva u automobilu je otprilike četvrtina rezervoara. Jednom kada kazaljka padne ispod tog nivoa, preporučuje se da potražite najbližu benzinsku pumpu i dopunite gorivo. Osim očitih razloga da ne ostanete bez goriva, tu su i skriveni razlozi koje mnogi ignorišu i misle da se njima neće ništa dogoditi ili uopšte ne znaju za njih.

Iako su današnji automobili precizni i pouzdani, nemojte se oslanjati na preostali domet koji vam automobil javlja, osim što sama kazaljka može malo varati, domet se izračunava na temelju prosječne potrošnje i vašeg stila vožnje. Ako ste prvo vozili u višoj brzini po otvorenom putu, a zatim ušli u grad i zapeli u gradskoj gužvi, potrošnja se može čak i dvostruko povećati. U tom slučaju domet od 50-ak km vrlo brzo padne ispod 20 km.
 
Jedna od manje očitih stvari je oštećenje katalizatora. Uređaj koji kontroliše izduvne gasove osjetljiv je na prljavštinu i nesagorive ostatke nekvalitetnog goriva koji dovode do njegovog oštećenja i znatno skraćuju vijek trajanja katalizatora. Posljedica svega može biti skup servis, a možda i neprolazak na tehničkom pregledu.
 
Pumpa goriva je takođe na udaru. Prljavština koja ulazi u rezervoar zbog nekvalitetnog goriva sadrži čestice koje s vremenom mogu oštetiti pumpu, koja mora u svakom trenutku osigurati dovoljnu količinu goriva sistemu ubrizgavanja. Ako pumpa ne daje dovoljan pritisak goriva, motor ne radi s punom snagom, kao da vozite s pola gasa. Čak i ako se dogodi da daje dovoljno snage, motor s oštećenom pumpom može trošiti više goriva ili dovesti do curenja goriva. Uz pumpu goriva na udaru je i filter goriva kojeg treba mijenjati u zadanim intervalima. Osim što je bitno sipati kvalitetno gorivo, pumpe goriva su u modernim automobilima smještene u rezervoaru goriva, a u tom slučaju gorivo preuzima ulogu „rashladne tečnosti“ pumpe. Drugim riječima, ako nema dovoljno goriva u rezervoaru, pumpa se ne hladi odgovarajuće i smanjuje joj se vijek trajanja.
 
Ali nije samo nečisto gorivo problem. U starijim automobilima čiji su spremnici za gorivo metalni veliki problem može prouzrokovati korozija metala i nakupljanje sitnih komadića u talogu goriva. Noviji modeli imaju plastične spremnike za gorivo pa je taj problem eliminisan, no i dalje postoji problem taloga kada ostane malo goriva u spremniku zbog nečistog i nekvalitetnog goriva. Taj problem je najlakše izbjeći sipanjem goriva na poznatim pumpama koje osiguravaju kontrolu kvaliteta.
 
A šta kada se upali rezerva, a benzinske pumpe nema na vidiku

Ako se vozite zabačenim cestama ili nepoznatim krajevima i na kontrolnoj tabli se pojavi neugodno upozorenje za gorivo, ne paničite. Ako možete, zaustavite vozilo i na pametnom telefonu ili navigaciji potražite najkraći put do najbliže benzinske pumpe. Ako se ne radi o respektabilnoj pumpi, natočite malo više benzina u odnosu na koliko vam treba do benzinkse pumpi koja ima kvalitetno gorivo. Zavisno o uslovima, isključite velike potrošače kao što su klima-uređaj, razne grijače stakala i sjedišta i isključite eventualne uređaje s USB-a ili 12V priključka. Svakako podignite prozore i vozite što učinkovitije do benzinske pumpe s kvalitetnim gorivom.
 
Redovno točite gorivo

Svi ovi razlozi nam poručuju isto – briga o automobilu ne uključuje samo redovni godišnji servis, malim promjenama u razmišljanju i razbijanjem starih navika vašem automobilu pružate dodatnu zaštitu i dugoročno smanjujete prilike za razne kvarove. Uostalom, redovnim točenjem goriva ne znači da ćete trošiti više goriva, vaš automobil će i dalje jednako trošiti, samo će u svakom trenutku biti više goriva u rezervoaru. Steknite naviku točenja goriva kada vidite da je kazaljka došla do četvrtine rezerovara i uvijek se mirno voziti.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )