Nedavno je objavljen zanimljiv članak u kojem se govori o Metinim planovima za WhatsApp.
U kompaniji Meta godinama nastoje da monetizuju popularnost njihove WhatsApp platforme za komuniciranje, za koju su prije devet godina platili čak 19 miliona dolara.
Broj korisnika WhatsAppa u konstantnom je porastu i premašio je dve milijarde, a u Meti žele da pronađu način na koji bi zadržali tako veliki rast korisnika, ali i pokušali da zarade što više novca od njih.
S vremena na vrijeme u javnosti se tako pojave glasine kako bi Zakerbergova kompanija mogla da stavi veći naglasak na oglase i reklame, a iste glasine nedavno su ponovno počele da kruže mrežom nakon članka objavljenog u "Financial Timesu".
U tom članku se navodi da su neki timovi unutar Mete raspravljali o postavljanju oglasa unutar spiska razgovora s kontaktima na glavnoj stranici WhatsAppa. U članku se pominje kako konačna odluka o oglasima nije donijeta, a pominje se i mogućnost uvođenja pretplate na WhatsApp kojom bi se izbjeglo prikazivanje oglasa.
Podsjetimo, prije nekoliko godina u kompaniji su razmišljali o postavljanju oglasa u okviru WhatsApp statusa, ali od te odluke su ipak odustali, prenosi "b92". Čim su se takve informacije pojavile na mreži, naišle su na velike kritike korisnika koji, jasno, ne žele da im oglasi kvare iskustvo korišćenja te platforme.
Što se tiče oglasa između razgovora o kojima je pisao "Financial Times", izgleda da od toga, barem za sada, neće biti ništa. Naime, na taj su članak reagovali su iz same Mete naglasivši da ne samo da nisu počeli ni sa s kakvim razvojem i testiranjem te opcije već i da nemaju nikakvih planova o implementiranju pomenutog načina prikaza oglasa u razgovorima.
Ipak, pitanje je može li se u tom slučaju upotrebiti poznata poslovica "gdje ima dima, ima i vatre" jer analitičari smatraju da je samo pitanje vremena prije nego što se u Meti odluče na neki ozbiljniji pokušaj uvođenja oglasa u WhatsApp. Na primjeru njihovih drugih mreža poput Facebooka i Instagrama možemo vidjeti različite načine na koje je Meta unovčila milijarde korisnika tih platformi i nema sumnje da je i tema monetizacije WhatsAppa često na dnevnom redu.
Trenutno od WhatsAppa ostvaruju prihode preko WhatsApp Businessa, opcije namijenjene poslovnim korisnicima koji im plaćaju za određene servis, pa ta opcija već ima oko 200 miliona mjesečnih korisnika. Takođe, jedan od planova s kojim namjeravaju da povećaju prihode jeste i opcija personalizovanih poruka za poslovne korisnike, kao i integracija opcije plaćanja za neka tržišta na kojima će direktno iz WhatsAppa moći da se plaća trgovcima.