Foto: InfoBijeljina
Kompanija Wunder Mobility, globalni lider u softverskim i hardverskim rješenjima za dijeljenje vozila, preuzeo je GoUrban, pionirski softverski provajder za operatere usluga dijeljenja vozila.
Sa ukupno 50 miliona vožnji godišnje u više od 200 gradova širom svijeta, akvizicija stvara jasnog lidera na fragmentiranom tržištu tehnologije mobilnosti.
Treba naglasiti da se operateri sistema za dijeljenje bicikala, skutera i automobila u više od 200 gradova na pet kontinenata oslanjaju na Wunder Mobility, omogućavajući milione vožnji svakog mjeseca. Kompaniju je 2014. godine osnovao Gunnar Froh, a sjedište joj je u njemačkom gradu Hamburgu.
S druge strane, GoUrban je pionirski softverski provajder za operatere usluga dijeljenja vozila i poznat je po inovacijama i pristupu orijentisanom na korisnike, te je postao pouzdan partner za operatere mobilnosti u Evropi i Sjevernoj Americi, prenosi InfoBijeljina.
Kako je saopšteno, akvizicijom, Wunder Mobility, najveća nezavisna platforma za slobodno kretanje mikromobilnosti, proširiće se na unaprijed rezervisane i stacionarne modele preko različitih tipova vozila, pokrivajući automobile, mikromobilnost i multimodalne sisteme.
"Naša vizija je da dijeljena mobilnost postane standardni način prevoza", rekao je Gunnar Froh, izvršni direktor i osnivač kompanije Wunder Mobility i dodao: "Do toga ćemo doći oslanjajući se na strast, kreativnost i posvećenost lokalnih preduzetnika i gradova".
"Dijeljena mobilnost će učiniti naše gradove prijatnijim za život sa bezbjednim, čistim i pristupačnim prevozom za sve, omogućavajući ljudima pristup pravom vozilu u pravom trenutku uz djelić troškova vlasništva kroz proizvode i poslovne modele koji su potpuno lokalizovani i duboko integrisani u postojeći sloj javnog prevoza", naveo je Froh.
Bojan Jukić, izvršni direktor GoUrbana, rekao je da će na ovaj način biti pomjerene granice mogućeg u tehnologiji mobilnosti.
"Ujedinjenje snaga sa Wunder Mobility nam omogućava da pomjerimo granice mogućeg u tehnologiji mobilnosti. Ovom akvizicijom, okupljamo znanje i resurse koji će omogućiti preduzetnicima i gradovima da nadmaše prvu generaciju operatera dijeljenja podržanih kapitalom rizičnih investitora", naveo je Jukić.
On je napomenuo da GoUrban ima kancelariju i u Banja Luci, koja će se proširiti.
"U koroordinaciji sa Predstavništvom Republike Srpske u Austriji će se razmotriti i proširivanje poslovanja u Srpskoj gdje će se time otvoriti mogućnost za nova radna mjesta. Posebno ćemo se fokusirati na razvoj naših mladih talenata, sarađujući sa obrazovnim institucijama i tehnološkim centrima kako bismo obezbijedili potrebnu radnu snagu za budući rast", rekao je Jukić.
Industrija dijeljene mobilnosti bila je pod pritiskom posljednjih nekoliko godina. Nakon početnog uspona dijeljenih skutera 2018/2019, pandemija je naglo zaustavila planove širenja većine operatera.
Sa selektivnijim kapitalom investitora i rastom kamatnih stopa u 2022. godini, mnogi operateri prve generacije smanjili su svoje flote ili su zatvorili poslovanje u posljednja 24 mjeseca.
U međuvremenu, regionalni igrači poput Green Mobility i drugih povećali su prihod po vozilu za više od 30 odsto u posljednjih 24 mjeseca dok su konstantno smanjivali troškove operacija, a mnogi su postigli profitabilnost.
McKinseyjev Centar za budućnost mobilnosti procjenjuje da će globalno tržište za dijeljenje automobila i bicikala porasti sa 10 milijardi evra danas na 100 milijardi evra do 2030. godine.