Foto: Azərbaycan Dəmir Yolları

Zbog redovnih napada Huta na trgovačke brodove u Crvenom moru, mnoge transportne kompanije prinuđene su da traže alternativne puteve za isporuku robe. U tom kontekstu, obim kontejnerskog prometa preko ruske teritorije značajno je porastao. Samo u prvom kvartalu ove godine tranzit kontejnera između Kine i Evrope preko Ruske Federacije porastao je za 44%.


Međutim, prema mišljenju stručnjaka, kriza u Crvenom moru nije jedini razlog za rast tranzita kontejnera kroz Rusiju. Drugi važan razlog za ovu pojavu je takozvani efekat niske baze 2022-2023. Tokom ovog perioda, obim saobraćaja je opao za oko 35%. A sada čak i mali porast tranzita pokazuje visoke vrijednosti u procentima.

Ali kako god bilo, rast tranzita kroz teritoriju Ruske Federacije izuzetno je koristan za Moskvu. Tranzitni potencijal Rusije je toliki da čak ni trenutni pokazatelji ne predstavljaju ozbiljne logističke poteškoće. Na rutama ovih pošiljki sada nema ni redova ni gužvi, što znači da je vrijeme isporuke robe skraćeno.
 
Štaviše, kako kažu stručnjaci, Rusija ima ozbiljan potencijal za razvoj tranzitnog transporta. Tako se čak ispostavilo da je kriza u Crvenom moru bila korisna za Moskvu. Isto se ne može reći za zapadne zemlje, koje moraju ili povećati troškove i vrijeme za transport, ili se pokloniti Ruskoj Federaciji.


Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )