Foto: n1

Željeznički saobraćaj u BiH, državni resorni ministar opisuje kao izuzetno loš. Iz Željeznica FBiH - tvrde suprotno. Građani, s druge strane, zadovoljni svakim pomakom naprijed i svakom linijom koja im štedi vrijeme.

U državi statičnosti, dodatni plus je besplatna vožnja tokom Evropske sedmice mobilnosti. Novouspostavljena linija Sarajevo-Pazarić, kažu putnici, i život im je učinila ugodnijim.
 
Djeluje nekima kao avionski let, ali nije baš da leti ovaj voz. Maksimalna brzina koju dostiže na liniji Pazarić Sarajevo je 75 km/h.
 
“U cijeloj FBIH od Konjica do Čapljine brzine su i do 100 km/h, teško je zbog konfiguracije terena postići neke velike brzine”, kazao je direktor Prometno poslovnog područja Sarajevo Sead Cucak.
 
Kao i u svemu drugom u čemu ubrzanje nedostaje, drago nam je ako barem ne usporavamo. Sjećamo se uspona iz vremena nakon kog je krenulo kotrljanje unazad ili stagnacija.
 
“1984. kada je Željeznica bila u najvećem usponu brzina voza od Sarajeva do Mostara je iiznosila 2 sata i 15 minuta, mi danas istu tu brzinu imamo, brzine su ostale na maksimalnom nivou. Kada gledamo kapacitete i mobilnost, željeznički saobraćaj je na zavidnom nivou”, dodaje Cucak.
 
Željeznički saobraćaj mogao bi doprinijeti rasterećenju putne infrastrukture

Dok federalni nivo, nivo željezničkog saobraćaja opisuje kao zavidan, državni nivo situaciju željezničkog saobraćaja opisuje kao izuzetno lošu.
 
“Stanje Željeznice možemo sagledati i kroz neke statističke podatke i reći da je negdje oko 45% infrastrukture u lošem ili izuzetno lošem stanju, 30% je dobro ili relativnom stanju, 25% je u dobrom stanju. 15% infrastrukture zadovoljava standarde tnt mreže. Željeznička infrastruktura u BiH je u izuzetno lošoj situaciji”, kazao je Vojin Mitrović, ministar komunikacija i prometa BiH.
 
Željeznički saobraćaj, da se u isti više ulaže u BiH, mogao bi doprinijeti rasterećenju putne infrastrukture, ubrzanju prometa roba i putnika, razvoju ekonomije. Ipak sve to kod nas ne ide tempom najbržih vozova. Ovaj koji nas kao društvo vozi, ne žuri, baš kao ni ovi što voze putnike BH prugama.
 
“O nekim velikim brzinama u ovom trenutku ne možemo pričati jer zaista s jedne strane imamo ograničenja u smislu finansija, s druge strane imamo putnu infrastrukturu koju prioritetno moramo završiti. Što se tiče brzina one su od 60 do 80 km/h, možemo u dogledno vrijeme očekivati do 150 km/h”, najavio je Mitrović.
 
Nekad se vozom iz Sarajeva moglo do Budimpešte, Beograda i Zagreba. Danas, najdalje – do Čapljine. I dok u Kini vozovi idu 600 km/h a evropski prosjek je 250km/h, u zemlji u kojoj mnogi građani žive s osjećajem da su im svi vozovi prošli, ovaj voz brzinom od maksimalnih 75km/h vozi naprijed i svaka nova linija je razlog za zadovoljstvo.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )